Overslaan naar content

Aankoper

  • Hybride
    • Diegem, Vlaams-Brabant, België
  • 6 Ondersteunende diensten

Functieomschrijving

Bij Keolis, het grootste private mobiliteitsbedrijf van België, maak je elke dag het verschil. Voor onze passagiers, onze partners, onze mensen en onze planeet... Keolis verbindt! 

Keolis, een belangrijke speler in mobiliteit op wereldschaal, beheert in België een vloot van meer dan 2.700 voertuigen en telt meer dan 3.300 medewerkers. Met een aanwezigheid via een veertigtal filialen verspreid over het hele Belgische grondgebied, draagt Keolis actief bij aan het vormgeven van de mobiliteit van morgen, in samenwerking met zijn partners.

Als wereldspeler actief in 13 landen en op 4 continenten, biedt Keolis diverse mobiliteitsoplossingen: bussen, touringcars en taxi’s in België, maar ook autonome metro’s en trams, deelfietsen, treinen en andere innovatieve alternatieven in de rest van de wereld. Onze toewijding aan nieuwe vormen van mobiliteit weerspiegelt onze actieve bijdrage aan de bescherming van de planeet.

Keolis Belgium zet zich volledig in voor deze visie door duurzame vervoersoplossingen te promoten voor een milieuvriendelijkere toekomst.

Word jij onze nieuwe Parts & Purchase Officer bij Keolis Belgium?
Ben jij een gedreven aankoper met een passie voor optimalisatie en strategische inkoop? Heb je zin om een cruciale rol te spelen in het stroomlijnen van onze inkoopprocessen voor onderdelen en bij te dragen aan het succes van Keolis Belgium? Dan is deze uitdaging als
Parts & Purchase Officer binnen ons Procurement Team iets voor jou!

Als Parts & Purchase Officer ben je de spil in het implementeren en opvolgen van ons inkoopbeleid voor reserveonderdelen. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen en draagt actief bij aan de optimalisatie van onze uitgaven en de kwaliteit van onze processen.

Wat ga je doen?

In deze veelzijdige functie ben je verantwoordelijk voor:

  • Strategische inkoop & onderhandeling: Je onderhandelt met leveranciers en distributeurs om de beste tarieven te bekomen en zo de uitgaven van onze filialen te verminderen, terwijl je de groepsresultaten maximaliseert. Je stelt raamovereenkomsten en business provider contracten op en onderhandelt over de verlengingen.

  • Begeleiding & training: Je coacht en traint de aankopers van reserveonderdelen binnen de entiteiten van Keolis Belgium.

  • Relatiebeheer & probleemoplossing: Je wisselt informatie uit met de directie maintenance en de werkplaatsverantwoordelijken over prijsevoluties en productontwikkelingen. Je ondersteunt hen bij leveranciersrelaties in geval van geschillen of niet-naleving van contracten.

  • Contract management: Je implementeert performancemonitoring voor leveranciers om problemen met beschikbaarheid en conformiteit van onderdelen aan te pakken. Je lost dagelijks geschillen op die door filialen worden gemeld, in samenwerking met de technische en maintenance directies.

  • Catalogusbeheer: Je analyseert, onderhandelt en valideert updates van leverancierscatalogi en zorgt ervoor dat alle catalogi up-to-date en actief zijn.

  • Rapportage & analyse: Je creëert KPI's om prijsvariaties te controleren en financiële besparingen te berekenen. Je superviseert de inkooppraktijken van de filialen en voert kwartaalanalyses uit van gemiste besparingen.

  • Communicatie & optimalisatie: Je communiceert over onderwerpen met betrekking tot reserveonderdelen tijdens technische vergaderingen. Je neemt actie om 'buiten-catalogus' aankopen te verminderen en de zichtbaarheid van catalogusaankopen te vergroten.

  • Nieuwe partnerschappen: Je zet nieuwe samenwerkingen op met gecontracteerde fabrikanten voor voertuigaankopen, waarbij je voor het eerst een raamovereenkomst voor onderdelen, een business provider contract en een catalogus in e-procurement integreert om bestellingen in filialen te vergemakkelijken en betere voorwaarden te verkrijgen.

  • Duurzame inkoop: Je onderzoekt en implementeert nieuwe aanbiedingen voor gereviseerde onderdelen om het aankoop percentage van nieuwe onderdelen te verminderen.

Op termijn zal je betrokken worden bij het implementeren van het inkoopbeleid voor andere aankoopcategorieën.

Wat hebben wij jou te bieden binnen deze rol?

  • Een uitdagende functie in een dynamische en innovatieve omgeving;

  • De kans om een bijdrage te leveren aan een duurzamere toekomst.

  • Een aantrekkelijk salarispakket (vast contract onbepaalde duur) en interessante extralegale voordelen zoals een bonus, bedrijfswagen met laadkaart, onkostenvergoedingen, groepsverzekering en hospitalisatieverzekering, 20+6 vakantiedagen;

  • De mogelijkheid tot telewerk, gemiddeld 1 dag per week.

  • De mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen een internationaal bedrijf.

Deze vacature is niet open voor externe partners.

Vereisten

  • Je beschikt over een bachelordiploma of gelijkwaardig door ervaring.

  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring in aankoop of procurement.

  • Je bent tweetalig (Nederlands en Frans), zowel mondeling als schriftelijk.

  • Je bent bereid om je regelmatig ter plaatse te verplaatsen naar onze vestigingen in België. Ons hoofdkantoor is gelegen te Diegem.

  • Je bent een proactieve onderhandelaar met sterke communicatieve vaardigheden.

  • Je bent analytisch, gestructureerd en hebt oog voor detail.

  • Je kunt zelfstandig werken, maar bent ook een teamspeler.

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar
Apply with Indeed onbeschikbaar